Redha..ikhlas..dan berserah padaMU~

bismillahirahmannirahim....

yup... inilah die.. masa lampau yg mgjar kita erti khidupan, dan kesal,kesal,dan kesal... yg mgjar kita untuk lebih brdiri,.. pbetulkan ksilpan yg dlu dan xkkan pernah di ulang lagi.. sesungghya yang buruk itu dtg dari kita dan baik itu dtag dari Allah, apa yg jadi hari ini xpernah sy kesal malah brsyukur sbb sy mseh dsini dan mlagkah sdikit demi sedikit... susah utk buat org prcyakan kita,, tapi orang pula berhak memilih smada prcya,terima ataupun tidak... jgan slah orang tapi slahkan diri kita... xapaa... kalo die tidak mmpercyai.. sbb dgan dielah kita belajar utk lebih berdiri dan terus maju....

sedihya hati,sebakya dada..bila mikirkan kisah kita... kisah tlampau kecilya kita dpndagan tuhan, namun xapa... cube utk brubah adlah stu jalan tbaik... ssguhya Allah brfirman " ssiapa mendekatiKu sejengkal maka Aku akan mendekatinya sehasta. Dan sesiapa yang menghampiriKu sehasta maka aku kan menghampirinya sepemeluk dan sesiapa yang datang kepadaKu dalam keadaan berjalan maka Aku akan kepada dalam keadaan bersegera. " sesunghya Allah itu kaya dgan sifat pengampun dan peyayang...:)

DIA,.. berhak utk memilih ssorg utk hdupya.. xpernah sedikit pon nak slahkan die andai die xmmlih diri ini,xmngplah.. die baik..xkkan pernah utk marah,malah brsyukur..karna dgan hadirya Die,smuaya jadi brubah.. sy yg dluya kosong.. sdikit demi sdikit mnjadi elok.. dan trus,.. dan strusya.. insyaAllah..walaupun nanti andai xada apa2 ikatan lagi ttg kita.. sy... akan trus dgan apa yg sy impikan..iaitu " menjadi perempuan yg soleh" insyaAllah... suatu hari nanti..beratya hati...rebah ya tubuh... bila mmkirkan nnt siapa lg yg nk mngur...xapalah sharusya kena kuat... dan die pernah brthu " xkkan nak tggu org tegur... mestilah ada pendirian yg tetap.." ia setuju... terima kasih...dan terima kasih,sejak dari dulu sy kenal shhgelah ke hari ini...(MFR)

" Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu; Allah Maha mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui.” (QS 2:216)



Ya Allah,,,,
 Mgnali hambaMu, seolah mngnali sifat maha pemberiMu,
mrasakan cinta hambaMu, seolah merasakan keizinan dariMu,

Ya Allah...
Merindui hambaMu, bgaikan merindui solat harianku yg tidak putus meminta dariMu,
menerima ujianMu, seperti ku lulus mendekatiMu,

Ya Allah..,
Mengnali sifat Maha AdilMu sungguh mmbuat diriku terpaku,
mencintai semua tentangMu, membuat harianku tnag disisiMu,
menerima hadiah dariMu,sgguh tidak akan ku sia-siakan,

Ya Allah..,
Andai 1 hari nanti kau ambil ia smula dariku, 
dan aku tidak akan trputus untuk mencintaiMu,
ssusngghya hya diriMu lebih mngnali,mmhami dan mngerti hatiku,
haya padaMu shaja aku kembali, yg telah menghidupkan serta mematikanku.
           aku redha segala ketentuanMu..insyaAllah~
                                                                                                                                                    
   by : NNH
                                                                                                

1 comments:

Anonymous said...

terima kasiiiiih :)

Post a Comment