kesilapan...dan perbaiki..

untuk jadi yang baik... sudah tentu ada halanganya...sudah tentu ada yang bencikannya..
utuk jadi yang sebalikya... pasti senag dan mudah, tidak pula ada halanganya...
hari ini...
saya gagal untuk jage diri ini...saya lupa apa yang telah dijanjikannya..
dan hampir jatuh... dan tersungkur sekali lagi...
tiada satu pun kata semngat yang dapat didengar.....
hampir luluh jiwa ini....... barangkali rebah seketika memikirkan kesilapan ini..
berbisik hati ini keluh dan malu dengan diri ini..."yaAllah... hampir aku kecundang..entah kemana yang harus dipergi....tunjuklah ku.... pimpinlah ku yaAllah..."
tak sampai beberapa minit..... satu inbox telah masuk di laman fb...
teman saya yang sudah lama sy tak mendengar kabarnya... entah2 sudah nak kawen agakya....
yang datang tepat pada waktuya..... bertayakan apa kalau saya ada masalh.....??
dan meninggalkan pesanan...
..ur desires in self improving sgt2 great..hope u kept it dis way..but remember..human like us were born incomplete..coz da Greatest of all is just ALLAH."
yaAllah..terlalu hampir pertolonganMu denganku...... dan terkadang aku leka.... sehingga ada yang tegur kesalahan ini...... tercari-cari apa mungkin ada lagi kesalahan pada diri ini..? atau apa mungkin aku sudah berubah...?
tidak...... malu aku untuk mohon keampunanMu..tidak akan pernah sesekali diri ini berputus asa mencari redhoMu yaAllah..


Bismillah....



0 comments:

Post a Comment