Sabaryaa wahai cik Hati..:')

Ya Allah ya tuhanku..
aku hamba yang hina..sebegini ujian yg kuterima..aku terima dgn hati yg terbuka..walau hatiku terluka..aku tetap mngukirkn snyuman untuk semua....Dan aku sering tertaya.. adakah salah untuk aku mnuntut ilmuMu? apa hina bila aku cuma mmpljari serta brkongsi ilmuku? kenapa aku dpersendakan bila aku cuba mndkatiMu?? YaTuhan...
sungguh aku tidak dapat melawan ejekan, penghinaan itu, ampunkan aku setiap kaliya aku hya mmpu menitiskan air mata.....stiap kali cuba aku mnghampiriMu,.. kau sllu mmbri ku kkuatan ksbaran..dan kau beri pula ujian yg aku sndri hampir trjatuh...yaAllah...maafkan aku andai aku trjatuh lagi... berikn aku kekuatanMu.....


YaAllah.. 
betul kata temanku, "buat baik itu selalu ada kesulitan, dan jalan untuk mmbuat baik adlah kabur, tetapi jalan untuk melakukan kejahatan mudah,.. terlalu mudah.. jadi harus kuat..!!" hati ku terlukaa yaAllah.... andai ini duga ku bila aku cuba mendekatiMu...
aku terima yaAllah... apalah sangat air mata dan sakit kecewa hati ini..jika dibandingkan dosa-dosaku...aku rela...aku pasrah....Ampunkan aku seadaiya aku tidak kuat, aku lemah, dan tidak mampu berjalan malah tersungkur pula...

Hati..
kenapa kau terlalu mudah dilukai..knapa terlalu rapuh kekuatanmu yg diberikn oleh ilahi..apa kau xpunya iman di hati..atau mungkinkah kerana diri..yang smemngnya perempuan punya emosi yang tinggi...

Ya Tuhan Maha kekal di dunia ini..
KAU yang membolak balikkan hati ini..KAU yg punya kuasa menghilangkn semua derita ini..aku memohon untuk kebaikan diri sendiri..jauhknlah aku dari rasa kecewa ini..jauhkanlah aku dari seksa ini..aku tau kau xkn mnguji diri ini.jika kau rasa aku xtertanggung dengan ujian ini..namun ku mohon untuk kali ini..padaMu yang maha mngasihi...kuatkanlah hati ini...jauhknlah emosiku ini dari syaitan yang mahu menakluki hati ini..sbb aku seorang yg kuat..sgat kuat......

Amin..amin Ya Robbal Alamin..

0 comments:

Post a Comment