SubhannaAllah....

12.41am rabu 8jun 2011


pada malam 2.. sy dan teman sy sebuk mmbncagkan ttang dunia.. ttang dose....
dan tiba-tiba.. terasa kebas dibahagian kaki.. saya membiarkan lagi, sebab mungkin... nak jadi macam harituh..
saya teruskan lagi brbincang dengan teman sy 2... kali ini kebas itu naik sehingga kebahagian lutut...
yaAllah.. kebas yang sehingga tidak terasa langsung kaki neh,.. saya mula risau dan memberitahu teman sy bhawa sy nak rehat sebentar.. kaki mula kebas.. sambil saya menaip.. kali neh.. kebas 2 naik sehingga ke pusat..
SubhannaAllah... dari pusat hingga ke hujung kaki.. tidak terasa apa2 sejuk yg cuma sy rasa...takut! cemas!
kemudian diikuti tangan.. tangan neh menjadi kejang, lalu terhenti saya untuk menaip.. jadi sya palinghkan badan..bebaring .... YaAllah sungguh takut perasaan tuh.... kini...
seluruh tubuh ku tidak dapat befungsi.mulut ku ketat..tangan dan kaki seolah mati.. seperti terkena strok..


yaAllah sungguh andai waktu ini kau ambil nyawaku.. sungguh ku dalam keadaan hina...
tidak cukup amal ibadat ku...aku takut lalu tidak dapat mengawal diri hati aku menjerit.. "yaAllah...!!! jgan kau ambil nyawaku..!! aku tidak ckup amal ku untuk dibawa kesana.. aku mohon.. berilah aku peluang, hampir 30mint sy terlantar diatas katil.. air mata berderu mengalir... subhannaAllah sungguh takut... bayangkan seluruh tubuh tidak dapat berfungsi.. apa yang ada difikiran ku tika itu.. adakah sudah datang ke ajalku?? tidaaaak...!!!! belum cukup taubat ku!! tidak layak rsaya untuk kembali padanNya...sy menagis!! mula bertenag... manakah mungkin tika saat itu kita bisa bertenang,..namun saya lawan kebas tu dgan mlafazkan " 
" ASTAGHFIRULLAHAL AZIM HALAZI LAA ILAHAILLA WALHAYULQAYUM WAATU BUILAIH " sebyak yang mungkin.... Allhamdulilah....


kebas tuh makin redha sy tidak sabar untuk keluar dari bilik itu dan mencari kakakku, adkah sempat aku memanggil??? itu yang lintas difikiran ini,..aku mengis.. sungguh aku takut akan mati yaAllah... setelah pusat dan diikuti kaki kumula redha.... aku bangun walupun aku xmmpu.. aku blari kluar sdang tangan ku maseh kejang, seperti tidak berfungsi sy xmerasa apa2 ... takut! sy lari kluar dr bilik dan mencari kakak... dan kebetulan akak tdur dluar.. dia datang kpadaku dan brtya "tasha ko knape? nape nges? nape tgan macamtuh? " sy xlarat nak cakap apa yang mapu tika itu adalah menagis bertaubat mohon..... dipulihkan... subhannaAllah... kakk mula urut tgan dan die berthu "shaa...tgan ko sejuk.. cuba gerak2kan.." sy cuma mengis.. dan cuba sdaye yang mungkin jantung semakin lemah badan lesu dan tak bermaya.... kakak tidak bhnti mgurut dan mnenagkan sy.... 


slpas 20 mint itu sy kembali pulih,....akak dtang bawa air...
takutya mahu tdur smula..... dan pada malam itu akk sy yg tmankan sy tdur.. susah rseyer mata nak pejam.. takut2 kebas xsedar..bngun dah tiada...yaAllah sungguh aku takut akan panggilanMu....


ckuplah satu pngalaman...yg mgajarku, nikmat kurnia Ilahi..
Taubatlah semntra kita boleh bernafas..dan bila tiba saat 2.... tiada jlan kmbali pda kita,
yang tinggal hyalah amal ibadat,dosa,phala yg tlah kita lkukan ddunia....
pndaglah Tuhan...ssguhya Dia mnggu kita utk kmbali pdaNya...jgan sia2kan...
ckuplah utk hrineh...prbaikilah sblum trlmbat..insyaAllah~


"Kalau sekiranya kamu dapat melihat malaikat-malaikat mencabut nyawa orang-orang yang kafir seraya memukul muka dan belakang mereka serta berkata, "Rasakanlah 
olehmu siksa neraka yang membakar." (niscaya kamu akan merasa sangat ngeri) (QS. Al-Anfal {8} : 50).


1 comments:

dwi arya said...

subhanallah semoga kite smua dapat ambil hikmah dr semua kejadian ini..amin ya rab...

Post a Comment